HTML

Kultúrmoly

Igyekszem ebben a blogban az aktuális kultúr dolgokat megismertetni a nagyérdeművel, legyen az könyv, zene, színház, film, fotó. Remélem találtok érdekességeket.

Friss topikok

Linkblog

Régimódi Történet, avagy a Kismester utcai Hírlap mementoja

2008.08.23. 17:22 gwen

Nos, lehet, hogy az utóbbi időben elcsépelt téma lett, de én is, mint oly sokan, a királyi TV vetítésén felbuzdulva felforgattam a könyvesboltokat a nagyalföldön innen és túl, hogy megleljem Szabó Magda Régimódi történet-ét. Azért írom, hogy felforgattam utána a boltokat, mert a szó szoros értelmében megszerezhetetlenné vált. Már második alkalommal adták a tévében a filmváltozatát, és szerencsére a sok ember el is akarta olvasni ezt a történetet, így megrohamozták a könyvesboltokat.

Voltam én is vagy 4 boltban, mire megtaláltam, de akkor is szerencsém volt, ugyanis kettő, hangsúlyoznám, kettő darab maradt belőle.

Én nem néztem a sorozatot, sajnos megint túl későn kapcsolódtam be: az utolsó rész utolsó 3 percét láttam, de annyiból is kitűnt, hogy Szabó Magda egy újabb fantasztikus regényével állok szemben. Ez csak erősödött bennem, amikor kinyitottam a könyvet. A borító belső fülét olvastam először, már az nagyon megfogott.

A tulajdonképpen életrajzi regény szinte hihetetlen pontossággal rekonstruálja Jablonczay Lenke, azaz az írónő édesanyja életét és felmenőiét. Ebben Szabó Magdának segítségére voltak naplók, levelezések és személyes beszámolók is.

Nem írok róla többet, csak dícsérni tudom, aki ismeri Szabó Magdát, az nem fog csalódni, sőt. 10-ből 10.

2 komment

Címkék: történet magda szabó régimódi

A bejegyzés trackback címe:

https://aisho.blog.hu/api/trackback/id/tr32629356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anni 2008.09.17. 12:23:28

Szia,
Szabó Magdával és a Régimódi történettel kapcsolatos blogbejegyzések után keresve találtam erre a posztra, belinkeltem egy kis összeállításba az alábbi oldalon:
johazbolvalo.blogspot.com/2008/09/szabo-magda.html

gwen 2008.09.17. 14:29:33

Köszönöm szépen! Az összeállítás egyébként nagyon jó:)
süti beállítások módosítása